Dębica presto, sava intensa HP, fulda ecocontrol HP – niespodzianki dla nabywców…

Zmiany w rzeźbie bieżników gr GYJak każdy producent opon tak i Goodyear wprowadza zmiany na lepsze w swoich oponach.  Tym razem dotyczą one gum dębica presto, sava intensa HP oraz  fulda ecocontrol HP. Sęk w tym, że nie każdy z producentów pozostawia identyczną nazwę bieżnika i oznaczenia na boku opon ;-).  Szykuje się w związku z tym niezłe zamieszanie…

Modyfikacje opon

Od czasu wprowadzenia etykiet producenci jeszcze bardziej dbają o parametry na nich prezentowane.  Modyfikują opony w taki sposób, aby wyniki przynajmniej w kluczowych parametrach były jak najlepsze. Pomijam fakt, że oprócz trzech zasadniczych kategorii z etykiet jest przecież masa innych czynników wpływających na ocenę czy ogumienie jest dobre czy nie, ale to temat na osobny wpis ;-).
Wielu producentów takie zmiany wprowadza, ale opony zazwyczaj oznaczane są jakoś dodatkowo  (litera bądź cyfra)   np Kormoran Impulser B -> Kormoran Impulser B2. Jeśli jednak wprowadzane zmiany nie są w żaden sposób oznaczane na oponach, to można przeżyć niemiłe zaskoczenie… Dokupując teoretycznie taką samą oponę, możesz otrzymać inny produkt, którego nie będziesz mógł zamontować na tej samej osi z oponą kupioną wcześniej.

Zadziwiający jest fakt, że  sam Goodyear modyfikując tylko mieszankę gumy lub poprawiając konstrukcję opon (gdzie zmian na zewnątrz nie widać)  np w Goodyear Ultra Grip 7 oznaczył je dodatkowo plusem (Goodyear Ultra Grip 7 +)… A tutaj, wypuszczając na rynek oponę o innej rzeźbie bieżnika nie raczył takiej informacji uwzględnić w oznaczeniu opon.

Pani, ale w czym problem?

Nie będzie kłopotu przy zakupie kompletu (teoretycznie ;-)) bo powinniśmy dostać 4 identyczne opony. Problem zacznie się w przypadku 1 czy dwóch sztuk… I będą go miały przede wszystkim serwisy oponiarskie i klienci końcowi… No i sklepy internetowe, co mnie oczywiście nie cieszy 🙁 .

Trudno będzie dojść do ładu, jeśli opony nie różnią się nazwą ani opisem na boku i do tego produkowane są przez miesiąc  „na zakładkę” co wyklucza możliwość ewentualnego identyfikowania wersji bieżnika po dacie produkcji przynajmniej w początkowej jej fazie.

A co to oznacza w praktyce? Jeżeli warsztat będzie chciał domówić 1 szt. dla swojego ulubionego klienta Pana Jacka, a przyjedzie nie ta opona co trzeba, to dopiero na miejscu okaże się że nie można jej zmontować… Myślę, że Pan Jacek nie będzie w tym momencie zachwycony… A Klient sklepu internetowego, który  zamówi samodzielnie oponę (na zdjęciu wyglądają niemal identycznie) a przyjdzie ” nieco” inna? Niestety równoznaczne jest to z wymianą, niepotrzebnymi kosztami transportu w te i z powrotem,  nie wspominając o stracie czasu… W cennikach producenta na podstawie których aktualizowane są bazy danych zarówno hurtowni, serwisów jak i sklepów internetowych oczywiście nie uwzględniono różnic. Po prostu pojawia się ta sama opona, tyle że z nowym kodem towarowym. Dokupując zatem 1 czy 2 sztuki opon do „kompletu”  na podstawie spisanego z boku opony pełnego oznaczenia rozmiaru, indeksów oraz nazwy bieżnika może okazać się, że mimo tego otrzymacie  inny produkt. Totalny bezsens i komplikowanie prostych rzeczy…

Ale żeby nie było zbyt pesymistycznie – poniżej ściągawka 🙂

Dębica Presto – asortyment i zakres zmian

presto1

Sava Intensa HP – asortyment i zakres zmian

sava1

Fulda Ecocontrol HP – asortyment i zakres zmian

fulda1

 

Trzeba zaznaczyć, że jest  jedna rzecz, która odróżnia starą od nowej wersji opony… To kod towarowy producenta. Ale co z tego skoro mając opony na aucie kodu raczej nie znamy ;-)…  Którą wówczas dokupić?

Pozdrawiam

Justyna, NetCar

 

 

 

 

 

Funktionsgraphen können keinen, einen oder mehrere ghostwriting preise schnitt- bzw