Pierwszy kalendarzowy dzień wiosny z nami. A jak wiosna to i motocykle. Wreszcie :-)… Dla posiadaczy maszyn turystycznych pojawiło się trochę nowości na rynku. Jedną z nich jest tylna opona marki dunlop – D407T. Pracę nad nią prowadzono z udziałem firmy Harley-Davidson®. Będzie fabrycznie montowana we wszystkich turystycznych modelach motocykli Harley-Davidson® produkowanych w 2014 roku. Ponoć cechują się dużą trwałością i zapewniają bezpieczeństwo na drodze w każdych warunkach.
Multitread Compound Technology
W modelu D407T zastosowano technologie opon drugiej generacji oraz Multi-Tread.
Multitread Compound Technology to rozwiązanie polegające na połączeniu wysoce trwałego i odpornego na ścieranie składnika mieszanki w środkowej części opony z zapewniającymi wysoką przyczepność składnikami w barku ogumienia.
Opona została zaprojektowana tak, aby zapewniać jak najwyższe osiągi i przebiegi dłuższe od poprzedniego modelu, bez pogorszenia przyczepności i dobrych właściwości jezdnych.
Dzięki technologii Multi-Tread wg producenta uzyskano możliwość dokładnego dostosowania opony do wymagań motocyklistów. Zachowując kluczowe zalety modelu D407, takie jak wysoka przyczepność i właściwości jezdne, model T oferuje dodatkowo posiadaczom motocykli Harley-Davidson dłuższe przebiegi.
Opony na pierwsze wyposażenie
D407T, stanowiącą standardowe wyposażenie motocykla Touring z 2014 roku, ale można je także montować w starszych modelach firmy Harley-Davidson® z lat 2009-2013.
Firma Harley-Davidson® jest ikoną wśród producentów motocykli. Pasjonaci tej marki oczekują od swoich maszyn przede wszystkich niezapomnianych wrażeń z jazdy. Od ponad 30 lat Dunlop opracowuje i produkuje opony stosowane jako oryginalne wyposażenie w motocyklach Harley-Davidson®.
Przód (F)/ Tył (R) |
Rozmiar |
Indeks L/S |
TT/TL |
|
D407T |
R |
180/65 B 16 |
81H |
TL |
Podsumowanie
Na rynku pierwszego wyposażenia w motocyklach Harley-Davidson Dunlop jest królem. Jednak na europejskich drogach bieżniki z pierwszego wyposażenia jak np D404 nie były szczególnie ukochane przez samych użytkowników. W wielu przypadkach zamieniano je np na Metzelery Marathon, które lepiej spisywały się w zakrętach i na mokrych drogach. Kierunkowa rzeźba i koncepcja nowego D407T wygląda obiecująco i ciekawi mnie jakie będą odczucia kierowców w ich przypadku. Jeśli ktoś z Was będzie miał okazję użytkować – zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam
Justyna, NetCar
Źródło: Opracowanie NetCar na podstawie materiałów prasowych Dunlop