Mimo, że są to opony, które nowością były w zeszłym roku, uznałem, że warto je opisać. Z jednej strony są to opony bardzo fajne, dobrze wypadające na testach, a z drugiej strony niektóre, bardzo popularne rozmiary, znajdują się właśnie w naprawdę niezłej promocji. Na przykład 195/65R15 T można kupić już za 191,99zł. Za tej klasy opony, jest to dobra cena.
Ultra Grip 7+ są następcą popularnych w Polsce (i nie tylko) opon Ultra Grip 7. Siódemki na tyle fajnie się spisywał oraz były dobrze odebrane przez kupujących, że Goodyear najwyraźniej nie chciał się od nich odcina i dlatego zamiast nowe nazwać Ultra Grip 8, postanowił dodać tylko plusik na końcu. Jak zwał, tak zwał, ważne co sobą reprezentują.
Nowe opony 7+ są oparte na technologii „3D-BIS Waffle Blades”…pla pla pla… kogo te nazwy obchodzą 😉
To co jest ważne, to to, że w stosunku do poprzedniczki, wygląd bieżnika nie uległ zmianie, natomiast w nowej oponie zastosowano zmodyfikowany rodzaj opasania oraz nową mieszankę, która zwiększa osiągi opony na mokrej nawierzchni. Według producenta, zmieniona konstrukcja zmniejsza opór toczenia i wydłuża żywotność opony. Ponadto nowa mieszanka powoduje dobre działanie opony w poszerzonym zakresie temperatur.
Brzmi dobrze. Jednak same zapewnienia producenta, to zbyt mało. Zobaczmy jak nowe opony wypadły w testach ADAC. Jest co oglądać, bo ADAC wziął ją do testów aż w dwóch rozmiarach: 195/65R15 T oraz 175/65R14 T. W obu testach 7+ otrzymały najwyższą notę 3 gwiazdek. Producent nie kłamał, wykonał kawał solidnej roboty.
Dla kogo najlepsze będą te opony ? Na to pytanie najlepiej odpowiadają właśnie testy ADAC. Wprawdzie w obu testach otrzymały łączną najwyższą notę, jednakwyniki testów cząstkowych pozwoląodpowiedzieć na pytanie o najmocniejsze strony tej opon.
- Sucha nawierzchnia – w 175 inni są lepsi, ale pamiętajmy, że w zimie jest rzadko sucha nawierzchnia 😉
- Mokra nawierzchnia – praktycznie najlepsza
- Śnieg – nie szczególnie
- Lód – bez rewelacji, ale rozsądnie
- Poziom szumów – 175 dobrze, 195 średnio, ale kto w zimie na to zwraca uwagę 😉
- Opór toczenia – średnio, a paliwo w zimie nie kosztuje mniej…
- Zużycie – średnio, ale najlepiej z 3 gwiazdkowych
Co nam wyszło ? Jeśli zależy nam na jeździe po śniegu bez łańcuchów, to raczej nie. Również jeśli zalety ekologiczne są numerem jeden, to chyba trzeba szukać alternatywy. W pozostałych przypadkach, na pewno będziecie zadowoleni z tej oponki.
Pozdrawiam. Tomek.