Prawie każdy kierowca w swojej karierze za kółkiem złapał, krótko mówiąc, kapcia. Wiąże się to z mniejszym problemem jeżeli producent nasze auto wyposażył choćby w koło dojazdowe. Gorzej, jeżeli zamiast koła dojazdowego, mamy spray ze środkiem naprawiającym przebicie. Po pierwsze – nie zawsze to działa, po drugie, nie zawsze można taką naprawę szybko wykonać. Konieczna może być laweta. Continental i Pirelli proponują rozwiązanie, które w większości przypadków odciąży kierowcę od wymiany ogumienia na skutek przebicia przez ostry przedmiot.
Producent opon Continental opracował substancję ContiSeal, która znajduje zastosowanie w oponach osobowych. Jest to lepka, kleista substancja uszczelniające dziurę po przebiciu opony. Jest równomierne rozłożona wewnątrz opony, pod powierzchnią bieżnika. Uszczelnia przebicie powstałe na bieżniku, przez przedmiot o średnicy do 5mm. Uszczelnienie bieżnika ma miejsce po wyjęciu przedmiotu. Nie ma potrzeby jej natychmiastowej wymiany, niemniej jeżeli doszło do przebicia czy przecięcia opony typu ContiSeal, powinno się ją skontrolować w zakładzie wulkanizacyjnym, czy nadaje się do naprawy, czy trzeba ją wymienić. Co ciekawe, technologia ContiSeal nie powoduje żadnego dyskomfortu podczas jazdy w normalnych warunkach – zachowuje się tak samo, jak zwykła opona, bez tej technologii. Podobnie z montażem – nie są wymagane żadne specjalistyczne narzędzia czy maszyny. Odróżnić je można za pomocą symbolu umieszczonego na boku opony.
Pirelli swoją technologię nazwał Seal Inside. Podobnie jak substancja ContiSeal, umożliwia dalszą jazdę po przebiciu opony w strefie bieżnika. Wymiana koła nie jest konieczna. Miejsce przebicia zostaje natychmiastowo uszczelnione i utrzymane zostaje właściwe ciśnienie. Pozwala to na zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy. Według badań, skuteczność technologii Seal Inside sięga 85%. Warstwa substancji uszczelniającej mieści się wewnątrz opony, pod bieżnikiem i natychmiast uszczelnia wszystkie możliwe miejsca, gdzie powietrze może uciekać – niezależnie od tego, czy przedmiot powodujący przebicie pozostaje w bieżniku czy został wyjęty. Rozwiązanie Pirelli zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Kierowca może nawet nie zauważyć, że opona została przebita i spokojnie jechać dalej. Warto więc, co jakiś czas sprawdzić stan techniczny opon pod względem przebicia opony.
Celem opracowania technologii ContiSeal i Seal Inside było nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa, ale też i wydajności w porównaniu do opon standardowych. Użytkowanie opon z substancją uszczelniającą jest tak samo komfortowe jak standardowych, nie wiąże się też z większymi oporami toczenia, zwiększonym hałasem, czy gorszymi parametrami na suchej/mokrej drodze. Minusem na dzień dzisiejszy jest ograniczona dostępność rozmiarów, ale mamy nadzieję, że wkrótce technologia będzie bardziej popularna.