Ciekawym dodatkiem do felg aluminiowych są ukryte wentyle. Jeśli przywiązujesz wagę do detali i zależy ci na estetyce kół – polecamy.
Zalety i wady wentyli ukrytych
Ukryty wentyl ułatwia wyważenie felgi i oczywiście poprawia jej estetykę. Nic nie wystaje z obręczy, a srebrne wykończenie ładnie „wtapia się” w rant. Dzięki specjalnej budowie ukryty wentyl chroni przed utratą ciśnienia w kole, zniszczeniem, zabrudzeniem czy oderwaniem nakrętki. Również jesteśmy mniej narażeni na akt wandalizmu poprzez upuszczenie powietrza z koła, co niestety czasami się zdarza.
To zalety. A wady? cóż, jeśli zapomnimy końcówki tj przedłużenia zaworu – raczej trudno będzie dopompować koło :/ . Ale trudno uznać to za wadę produktu…
Do wyboru mamy dwa rodzaje tych wentyli: srebrne oraz w wersji ciemny chrom.
Srebrne: Ciemny chrom:
Jak montujemy wentyle ukryte w feldze:
Krok 1
Wykręć zaślepkę i wkręć przedłużenie zaworu w celu napełnienia opony powietrzem.
Krok 2
Po napompowaniu odkręć przedłużenie zaworu.
Krok 3
Ponownie wkręć zaślepkę.
Krok 4
Końcówkę do pompowania koniecznie schowaj do schowka w swoim samochodzie :-). Oczywiście jeśli chcesz mieć możliwość uzupełnienia ciśnienia w kołach :P.
Źródło: Opracowanie Netcar na podstawie materiałów Alcar.