Opony Bridgestone DriveGuard to najnowszy produkt koncernu wprowadzony na polski rynek wiosną 2017 roku. Podobnie jak inne opony w technologii runflat, Bridgestone Driveguard umożliwia kontynuowanie jazdy po utracie ciśnienia na dystansie ok.80km, z prędkością do 80 km/h. Zastosowanie opon Driveguard eliminuje więc podstawowe zagrożenie związane z ryzykiem utraty panowania nad pojazdem w sytuacji nagłej utraty ciśnienia w oponie. Opony posiadają oznaczenie RFT, podobnie jak inne opony typu runflat. Ale czy są takie same?
Różnice
W przeciwieństwie do dotychczas znanych opon typu Runflat, Bridgestone Driveguard można stosować w każdym samochodzie wyposażonym w system TPMS. To podstawowa i zasadnicza różnica.
Wynika to z faktu, że opony wyprodukowane są z użyciem innych materiałów i technologii, zachowując dzięki temu elastyczność zbliżoną do opon standardowych.
Dlaczego nie stosować Driveguard zamiast runflatów?
Pomimo podobnej funkcjonalności, nie rekomenduje się stosowania Bridgestone Driveguard w samochodach wyposażonych fabrycznie w opony RunFlat. Pojazdy fabrycznie obute w runflaty mają odpowiednio miękko zestrojone zawieszenie, dostosowane do dużo sztywniejszych opon niż standardowe. Montaż opon driveguard lub tradycyjnych spowodować może mniej przewidywalne zachowanie samochodu szczególnie podczas szybkiej jazdy w zakrętach.
Podsumowanie
Opony Bridgestone Driveguard mają oznaczenie RFT – pamiętajcie jednak, że nie jest to alternatywa dla opon RunFlat, ale dla standardowych opon, dedykowana pojazdom wyposażonym w system kontroli ciśnienia w oponach (TPMS).
Pozdrawiam
Justyna, netcar.pl