Wprowadzenie przepisów dotyczących etykiet na opony spowodowało, że producenci rozpoczęli wyścig po jak najwyższe noty dla swoich towarów. Dotyczy to nie tylko opon przeznaczonych do samochodów osobowych. Inżynierowie udoskonalają również opony przeznaczone do samochodów ciężarowych. Przykładem mogą być dedykowane do stosowania w naczepach opony Goodyear LHT II w rozmiarach 385/55R22.5 i 435/50R19.5 które otrzymały unijną kategorię „A” właśnie pod względem wydajności paliwowej.
W nowej, unijnej klasyfikacji doskonałe wyniki osiągnęły również nowe opony Marathon LHS II + na oś sterującą i Regional RHT II do naczep, które otrzymały kategorię „B” ze względu na efektywność paliwową i przyczepność na mokrej nawierzchni, w wielu rozmiarach. Dobre osiągi mają również opony na oś sterującą Regional RHS II, które w jednym rozmiarze otrzymały kategorię „C” pod względem efektywności paliwowej i „A” z uwagi na drogę hamowania na mokrej nawierzchni, a w drugim rozmiarze odpowiednio kategorie „B/B”. Około połowy oferowanych obecnie opon Goodyear i Dunlop do pojazdów ciężarowych uzyskuje według klasyfikacji kategorie „C/C” lub wyższe. Organizacja branżowa niemieckiego przemysłu gumowego opisuje opony, które otrzymały kategorię „C/C” lub wyższą jako ‘bardzo dobre’, a opony z oznaczeniem „A/C” – „A/A” i „C/A” – „A/A” jako ‘wyjątkowo dobre’.
Biorąc pod uwagę powyższe wyniki, możemy dojść do wniosku, że producenci nie zaniedbują żadnej “gałęzi” swoich produktów. Jest to dobra informacja dla przedsiębiorstw korzystających z transportu drogowego. Stosowanie opon o wysokiej wydajności może przełożyć się na zauważalne obniżenie wydatków na paliwo, które stanowią około 50% kosztów utrzymania floty samochodowej.
Jeżeli szukacie opon ciężarowych – prosimy o wysyłanie zapytań na adres info@netcar.pl 😉
Pozdrawiam,
Michał, NetCar