Chciałbym Ci przedstawić tegoroczną nowość od bardzo renomowanego producenta jakim jest Continental. Sam jeździłem 4 lata na letnich oponach Continentala i muszę przyznać, że od tego czasu darzę go dużym sentymentem. Tą nowością jest ContiWinterContact TS830. Do tego niektóre rozmiary są w fajnych promocjach, dzięki czemu te opony, klasyfikowane dla aut klasy średniej i luksusowej, możesz kupić za rozsądne pieniądze, np. najpopularniejszy rozmiar 195/65R15 T za 204,95zł.Na początek zobaczmy co o tej oponie napisał producent. „Opona ta została stworzona z myślą o ekstremalnie krótkiej drodze hamowania w zimowych warunkach (śnieg, lód oraz mokre nawierzchnie), z uwzględnieniem specyfiki wymagań pojazdów wyposażonych w elektronicznie systemy bezpieczeństwa.” Brzmi obiecująco.
Na szczęście nie musimy wierzyć tylko zapewnieniom producenta. Niemieckie stowarzyszenie ADAC przetestowało ją razem z wieloma innymi oponami. Test objął rozmiar 195/65R15 T. Według ogólnej oceny ADAC, opony te zajęły drugie miejsce przeganiając wiele droższych opon. Cały test możesz obejrzeć tutaj: NetCar – test ADAC (kliknij na zakładkę „Testy opon”).
Drugie miejsce jest w przypadku średniej oceny. Aż w trzech kryteriach oceny opony, wyprzedza ona zdobywcę pierwszego miejsca. Są to: jazda po śniegu (duża różnica), jazda po lodzie i poziom szumów. W związku z tym dla osó mieszkających w rejonach, gdzie jest dużo śniegu i słabe odśnieżanie, spokojnie mogę polecić tą oponę. Mówiąc szczerze sam bym ją rozważył mimo to, że mieszkam w dużym mieście, gdybym musiał w tym roku zmienić opony. A to dlatego, że meteorolodzy zapowiadają dużo śniegu tej zimy. Nie wiem jak Ty, ale ja im wierzę. Poprzednie zimy nie obfitowały w śnieg, a lata były upalne. W tym roku lato było zimnawe delikatnie mówiąc. To może i zima będzie śnieżna… Nasi drogowcy jak zawsze zaśpią i będziemy jeździć po śniegu i błocie pośniegowym.
Myślałem, że nikogo nie interesują szczegóły techniczne opony. Jednak ostatnio koleżanka mnie zapytała z czego wynikają różnice, że jedna opona się ślizga, a druga nie. W związku z tym kilka słów napiszę o tej oponie. Według producenta jej przewaga na śniegu wynika z dużej liczby bloków w bieżniku, a co za tym idzie, dużo krawędzi, które wgryzają się w śnieg. Zwiększona sztywność w środkowej części wraz z dużą liczbą lamelek daje dobre efekty na lodzie i mokrej nawierzchni.
Pozdrawiam. Tomek.